Sorg & Saknad

Att dö av ålderdom är naturligt - Att dö ung är onaturligt

Det gör ont att mista någon nära oavsett tidpunkt eller orsak,
sorgen å saknaden påminner oss om att:

Vi måste vara rädda om den tid vi har,
för oss själva eller tillsammans med andra!
 



Livet blir inte alltid så som man trodde att det skulle vara, ibland känns det hårt och orättvist.
Min tröst och trygghet finner jag i att vi alla tillhör samma värld och tillsammans bildar vi en helhet!
Ur ett holistiskt perspektiv behövs vi alla på den plats vi befinner oss i.
Vem kan säga säkert vad som komma skall?

Med denna dikt hyllar jag livet och tänker på dem som fattas mig...

När ni saknar mig,
gå till stranden
och jag skall vara där.
Jag blir den ljumma sjöbrisen
som svalkar ert ansikte.

När ni saknar mig,
gå till skogen
och jag skall vara där.
Jag blir den svala vinden
som smeker bort era tårar.

När ni saknar mig,
gå till ert inre
och jag skall vara där.
Jag blir ert hjärtas tröst
som ger er styrka att leva
utan mig.





"Jag är med er alla dagar, intill tidens slut"... sjöng vi på kyrkis,
det har nog format min personliga tro och gett mig tilliten som behövs i svåra stunder.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0